کجایید ای شهیدان خدایی...


کجایید ای شهیدان خدایی...
یا علی گفتیم و عشق آغاز شد

Main My profile designer
در باره ي ما

خوش آمدید.اميدوارم لحظات خوبي را در اينجا سپري کنید
پيوند روزانه
دانلود کلیپ های انقلاب اسلامی.دفاع مقدس.مذهبی
قلب پاك
حسينيه سيدالشهدا
هيئت يادشهيدان مجيد آباد
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون
:: تمام پيوندها ::
جستجو در سايت
"لطفا از کلمات کليدي براي جستجو استفاده کنيد !!!


طراح قالب

Www.LoxBlog.Com
زندگی نامه آیت الله مدنی

دوران تحصیل:

مرحوم مدنی دوران تحصیلات مقدماتی و سطح را در کاشان و در محضر علمای بزرگواری همچون مرحوم والدشان و مرحوم آیت الله حاج شیخ محمود نجفی تبریزی و مرحوم آیت الله آقا سید محمد علوی بروجردی و جد بزرگوار مادریشان مرحوم آیت الله العظمی آقای ملا حبیب الله شریف کاشانی گذراندند و از محضر این بزرگواران که همه از علمای مشهور بودند کسب علم و ادب نمودند.
معظم له در حدود سال1340هجری قمری همزمان با تشریف فرمایی حضرت آیت الله العظمی حائری یزدی ، موسس حوزه علمیه قم ، به همراه چند نفر از دوستانش ، از جمله آقا مهدی فاضل نراقی ، جهت ادامه تحصیل و تکمیل تحصیلات به قم آمدند و با علاقه فراوان به تحصیل و تعلیم و تحقیق پرداخته و حاصل همین پشتکار بود که به زودی به مراحل بالای علم و اجتهاد دست یافتند و از قله های برافراشته فقاهت و تقوی گذر کردند. تا اینکه در سال 1345 هـ . ق از حاج شیخ عبد الکریم حائری موفّق به اخذ اجازة اجتهاد گردید.
ایشان همچنین دارای اجازات از بزرگان دیگری چون استاد موسس , آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری , آیت الله العظمی آقاضیاالدین عراقی , آیت الله العظمی سیدابوالحسن اصفهانی و آیت الله العظمی شیخ محمدرضا اصفهانی نیز می باشند .
متن اجازه آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری به این شرح است:
مراتب عالیه جناب معظم له مخفی نیست و بحمدالله به اقصی مرتبه فضل و کمال واصل و به مرتبه اجتهاد نائل. فله العمل بما استنبطه من الاحکام و یحرم علیه التقلید و للّه درّه و کثّر بین الانام مثله. حرّره الاحقر عبدالکریم الحائری.
علاوه بر اجازه فوق معظم له از حضرت آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی و نیز آیت الله العظمی ضیاءالدین عراقی نیز اجازه اجتهاد دریافت کرده اند.
ایشان بعد از دریافت اجازه، مدتی را در نجف اشرف و در کنار بارگاه ملکوتی امام علی (ع) و باب العلم علوم انبیا به سر بردند و با عالمان و مراجع بزرگوار حوزه علمیه نجف دیدار و گفت وگو داشتند.

خاطرات تحصیل :

ایشان زندگی سخت طلبگی را به خاطرآسودگی روح و شوق به تحصیل تحمل کرده و تلخی سختی ظاهری آن ایام را با حلاوت عشق به خدا و فقه اهل بیت علیهم السلام تحمل می فرمودند. خود این لحظات شیرین را چنین توصیف فرموده اند:
آن روزها یک چراغ نفتی داشتیم، که شبی صنار نفت در آن می ریختیم، و این چراغ هم روشنایی اتاق ما را تامین می کرد و هم غذایمان را روی آن می پختیم، روزی یک سیر گوشت می گرفتیم و چهار نفر آن را می خوردیم، یک روز هم اتاقی ها به من گفتند از این به بعد باید 25 شاهی بدهی ولی من که نمی توانستم بیش از روزی یک قران خرج کنم گفتم: ندارم، اگر نمی خواهید با من هم اتاق نشوید، این را هم بگویم که با همان روزی یک قران به خوشی زندگی می کردیم و حتی من گفتم اگر بهشتی روی زمین باشد همین جاست، تا هنگامی که در مدرسه فیضیه بودیم هر روز صبح یک ساعت قبل از اذان به حرم می رفتیم و مطالعه و تحقیق می کردیم تا وقتی بعد از نماز صبح با علما به بحث می پردازیم آمادگی بیشتری داشته باشیم.
برنامه ما معمولا به این ترتیب ادامه پیدا می کرد تا زمان درس شیخ عبدالکریم فرا می رسید، بعد از درس خصوصی ایشان که در منزل حاج شیخ علی بلورفروش برپا می شد می رفتیم و درس و بحث را دنبال می کردیم تا شب که نماز را به آقا شیخ عبدالکریم اقتدا می کردیم، البته نماز عشا را، چون نماز اول ایشان معمولا خیلی به طول می انجامید و ما هم فرصت زیادی نداشتیم ، بعد هم درس اصول شروع می شد، به طور کلی در طول شبانه روز بیش از 4 تا 5 ساعت نمی خوابیدیم و با توجه به اینکه من هر ماه فقط سه تومان برای خرج کردن داشتم زندگی را تقریبا با دشواری می گذراندم. آن سه تومان را نزد عطار محل می گذاشتم و روزی یک قران از آن را خرج می کردم و سخت مواظب بودم که بیش از آن خرج نکنم چون پول دیگری نداشتم و باید با این مقدار تحصیلم را ادامه می دادم.
به خاطر دارم بعضی روزها آنقدر مشغول درس و بحث و مطالعه می شدم که اصلا غذا را فراموش می کردم و گاهی اوقات هنگام غروب شخصی به نام آقا شیخ ابراهیم که قاری قرآن بود و در گلدسته اذان می گفت نان و پنیر و هندوانه ای فراهم می کرد و ما می خوردیم. روزها آن قدر گرفتار بودم حتی فرصت پنج دقیقه صحبت خصوصی با کسی را نداشتم.
جمعی از اساتید صاحب نام ایشان عبارتند از:
- مرحوم آیت الله العظمی آقای ملاحبیب الله شریف کاشانی (جد معظم له)
- مرحوم آیت الله العظمی ملا عبدالرسول مدنی کاشانی (ابوی معظم له)
- مرحوم آیت الله العظمی آقای سید محمد علوی مجتهد کاشانی
- مرحوم آیت الله العظمی حاج آقا رضای اصفهانی معروف به مسجدشاهی
- مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی
از دوستان و همشاگردیهای ایشان میتوان شخصیتهای زیر را نام برد:
- مرحوم آیت الله العظمی حاج آقا روح الله خمینی(ره)
- مرحوم آیت الله العظمی حاج سید محمد تقی خوانساری
- مرحوم آیت الله العظمی حاج سید احمد خوانساری
- مرحوم آیت الله العظمی حاج آقا روح الله خرم آبادی
- مرحوم آیت الله العظمی شیخ مهدی فاضل نراقی
- آیت الله العظمی آقای حاج سید محمدرضا گلپایگانی(ره)

آثار و تالیفات

آیت الله مدنی کاشانی در کار تألیف و تصنیف کوشا بود و آثاری از خود بر جای نهاد که نشان دهندة قدرت استنباط در مسائل فقهی است.
کتاب های ایشان که چاپ شده اند عبارتند از:
تعلیقة شریفة علی بحث الخیارات و الشروط ، براهین الجج للفقهاء و الحجج (4 جلد) ، کتاب القصاص للفقهاء و الخواص ، کتاب الدیات ، کشف الاستار عن حکم المغرب و الاستتار ، فرایض المقلّدین (رسالة عملیّه) ، رساله فی حکم التیمم لضیق الوقت و عدم دلیل علیه مع وجود الماء عنده ، کتاب الخلافة ، کشف الحقائق فی الرد علی الزندیق و المنافق ، رسالة فی اصول مذهب تشیع ، مناسک حج ، الحجابیه ، من ولی السفهاء ، رساله فی الربا ، رسالة فی آنیة الذهب و الفضه ، کفایة رویة الهلال فی البلاد البعیدة ، آل محمد کیست؟ ، رساله در ولایت فقیه
کتاب هایی که تالیف فرموده‌اند ولی چاپ نشده‌است:
الحواشی علی کتاب العروةالوثقی ، الحاشیه علی الغایة القصوی ، الحواشی علی توضیح المسائل ، رسالة فی الحدود
آیت الله مدنی سالها در کاشان به وظایف روحانیّت مشغول و در مدرسه و مسجد میان‌چال به نماز جماعت می‌پرداخت و به تدریس اشتغال داشت. این عالم وارسته علاوه بر تدریس و تربیت طلاب علوم دینی به ایفای مسئولیتهای اجتماعی نیز همت می گماشت . آیت الله مدنی کاشانی در کمک به محرومان و مستمندان پیشگام بود و در رسیدگی به امور مردم همواره تلاشی بی دریغ می کرد .
ایشان در طول زندگی پربرکت خود یک لحظه از مجاهدت در راه ترویج اسلام دست برنداشتند و معتقد بودند علاوه بر ارتقا معنویات و اخلاق باید معرفت دینی و سیاسی مردم ارتقا پیدا کند. مرحوم آیت الله مدنی کاشانی بینش سیاسی خود را از پدر بزرگوارشان مرحوم ملاعبدالرسول مدنی که از نظریه پردازان حکومت مشروطه مشروعه بودند و همچنین در زمان تحصیلات حوزوی خود در کاشان و قم کسب کردند , ایشان از شاگردان مبرز مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی و شاهد درگیری علما با مسائل سیاسی جاری مملکت بودند. روی کار آمدن رضاشاه و اقدامات او در ایجاد نظام وظیفه , قانون پوشش متحدالشکل و کشف حجاب , ممنوعیت پوشیدن لباس روحانیت و اجرای برنامه های ظاهرا نوگرایانه و فشار دولتهای انگلیس و روس در چپاول ثروتهای مملکت زمینه را برای موضعگیری آشکار ایشان بر ضد رژیم سلطنتی مهیا ساخت . نظرات سیاسی ایشان را در نوشته ها و فتاوای معظم له ملاحظه می کنیم . از مهمترین نظرات سیاسی مرحوم آیت الله العظمی مدنی کاشانی نظریه ضرورت فراهم آوردن شرایط و امکان دعوت همه انسانها به اسلام است . ایشان در عین احتیاط و دقت در استفاده از واژه ها معتقد بودند اسلام ظرفیت آن را دارد که به همه مسائل روز اعم از داخلی , منطقه ای و جهانی پاسخ بدهد و با استناد به آیه 60 سوره انفال « واعدوا لهم ماستطعتم من قوه و من رباط الخیل ... » شرط امکان آن را این می دانستند که مسلمین با بهره گیری از تعالیم اسلامی در همه زمینه ها حرف اول را بزنند. مرحوم آیت الله العظمی مدنی کاشانی به دانش آموزان , دانشجویان و طلاب علوم دینی برای تهذیب اخلاقی و هدفمندی و ابتکار و پشتکار و بینش سیاسی و عدم توجه به ظواهر امور تاکید می کردند و توجه به این امور را زمینه ساز رسیدن به استقلال و خودکفائی کشور در همه زمینه ها میدانستند و معتقد بودند که مسلمین باید در همه زمینه ها قوی باشند تا نیازی به خارجی ها برای رتق و فتق امور خود نداشته باشند. ایشان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی رحمت الله علیه را مقدمه ترقی و تعالی ملت مسلمان ایران دانسته و تاکید داشتند , باید تلاش کنیم در این فرصت بدست آمده برای معرفی زیبائیهای اسلام که تبلور آن پیشرفت و تعالی و رسیدن انسانها به عدالت اجتماعی است توفیق حاصل کنیم .

ارتباط با شهید بهشتی

با توجه به موقعیت اجتماعی و معنوی آیت الله مدنی کاشانی، مسوولان بلندپایه نظام رسیدن به خدمت شاگرد مکتب جعفری را مغتنم می شمردند. یکی از این افراد شهید بهشتی بود. ایشان در زمان ریاست قوه قضاییه مسافرتی به کاشان داشت. در این ملاقات برخی از مسائل و مشکلات دستگاه قضایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معظم له در آن گفت وگو تصریح کردند: اگر بخواهیم کار مربوط به قضاوتها درست شود و یک ترتیب خوبی داده شود باید از طریق حکمین که در شرع مقدس هم رسیده عمل کنیم.
ایشان معتقدند: اگر قاضی شخصی مجتهد، عادل و آدم درستکاری باشد. زود به زود حکم نمی کند. خود حضرت امیر (ع) تحقیق می کرد، وارسی می کرد. حتی سه نفر آمدند نزد حضرت امیر (ع) گفتند: فلانی زنا کرده است. حضرت فرمود: چهارمین شما کجا است؟ گفتند حالامی آید. حضرت فرمود: شما حدّتان را بخورید تا او (چهارمی) بیاید.
حضرت آیت الله مدنی بعد از نود و یکسال و یازده ماه عمر پر برکت در هنگام اذان ظهر روز جمعه 24 ذی الحجه سال 1412 هجری قمری مطابق با پنجم تیرماه سال 1371 هجری شمسی دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافتند. مدفن ایشان در آرامگاه خانوادگی در زیارت پنجه شاه کاشان است.
در پی اعلام انتشار خبر رحلت این بزرگوار بازار کاشان 3روز تعطیل و فرمانداری کاشان 3روز عزای عمومی اعلام کرد و سیل مردم عزادار برای عرض تسلیت به بازماندگان آن عالم بزرگ به بیت ایشان آمدند. ضمنا از طرف مقام معظم رهبری و سایر مراجع بزرگوار پیام های تسلیتی صادر شد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط seyed hasan | لينک ثابت |25 / 2 / 1390برچسب:,|


آخرين مطالب
محرم
قطعه اي ازبهشت
آسمان منوتو
سلام معلم خوبم
تعجب نكنيد
گرامي باد روز ملي خليج فارس ايران
عمه سادات سلام عليك
دعاي فرج
دختر3ساله امام حسين(ع)
غدیرخم
ستايش
دهمين خورشيدآسمان امامت وولايت حضرت امام جواد(ع)
پيام كوتاه
گوهرتابناك آسمان امامت وولايت امام هشتم حضرت علي ابن موسي الرضا(ع)
ای خداوند عید روزه گشای بر تو فرخنده شد چو فر همای
شهيدهمت
رکن يماني كعبه
الهی
عيدمبعث مبارك
يازهرا


موضوعات
پيوند وبلاگ

کیت اگزوز زنون قوی چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان قلب پاك و آدرس amir.h.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

آرشيو
آبان 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
آبان 1390
شهريور 1390
خرداد 1390
ارديبهشت 1390
نويسندگان
نويسنده وبلاگ :
seyed hasan
آمار سايت
كاربران آنلاين: نفر
تعداد بازديدها:
RSS
لوگوي دوستان
موزيک و کد جاوا

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 104
بازدید کل : 43230
تعداد مطالب : 29
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1